به روز شده در: ۰۱ تير ۱۴۰۵ - ۱۲:۴۵
کد خبر: ۷۵۳۸۹۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۱ - ۰۱ تير ۱۴۰۵

خبر مهم از مذاکرات ایران و آمریکا/ گفت‌وگوهای چهارجانبه همچنان در تعلیق

روزنو :در پی اخبار شب گذشته مبنی بر ترک محل مذاکرات از سوی هیات ایرانی در پی حملات لفظی ترامپ یک منبع آگاه درباره سرنوشت ادامه مذاکرات توضیحاتی ارائه کرد.

خبر مهم از مذاکرات ایران و آمریکا/ گفت‌وگوهای چهارجانبه همچنان در تعلیق

 یک منبع آگاه گفت: مذاکرات ایران و آمریکا در قالب چهارجانبه، حدود ساعت ۱۵ شروع شد و بعد از حدود یک ساعت و نیم، برای یک وقفه نیم‌ساعته جهت مشورت میان هیئت‌ها تعلیق شد.

اما به‌دلیل اظهارات تهدیدآمیز و موهن ترامپ، هیئت ایرانی حاضر به بازگشت به مذاکرات در قالب چهارجانبه نشد.

با وجود این، تلاش قطر و پاکستان ادامه یافت و تبادل پیام از طریق میانجی‌ها انجام شد.

تلاش میانجی‌ها همچنان ادامه دارد، اما تا این لحظه به نتیجه نهایی نرسیده است. در جریان نشست چهارجانبه، هیئت ایرانی صریحاً نسبت به نقض تعهدات خصوصاً بند یک یادداشت تفاهم اعتراض کرد.

هیئت ایرانی همچنین خواستار تسریع در ایفای تعهدات آمریکا در رابطه با آزادسازی دارایی‌های بلوکه‌شده ایران و صدور اسقاطیه‌های صدور نفت ایران شد.

در رابطه با موضوع هسته‌ای، هیئت ایرانی تأکید کرد که شروع مذاکرات درباره هسته‌ای منوط به اجرای تعهدات آمریکا طبق بند‌های ۱، ۴، ۱۰ و ۱۱ است.

 
پربحث ترین روز
تصویر روز
خبر های روز
پرطرفدار